Keskiviikkokerhot syksy 2023

Keskiviikkokerho - Joulujuhla 13.12.2023

Joulujuhla 13.12.2023 Jämsän seurakuntakeskuksessa. Tervetuloa - Simo Tyynelä. Juontaja - Veijo Naarajärvi - Joulunäytelmä - Pikku Neeman teatterinuket - Jouluruno - Ulla Kilpeläinen. Kuvat Arno Öhman.
Maukasta ruokaa oli valmistanut Seija Ruokola tiiminsä kanssa, Seijan Pidot Tmi, Kuhmoinen. Kuvat Arno Öhman.
Musiikillinen joululahja senioreille - Katja Lampinen. Kaupallista joulua - Liisa Hyppölä. Hopeisen ansiomerkin saivat Simo Tyynelä ja Veijo Naarajärvi. Pronssisen ansiomerkin saivat Terttu Toivonen, Laila Laukkanen, Paula Lavio, Kaija Laakso ja Eija Konkola. Ensi vuoden uusi puheenjohtaja Reijo Ekman piti puheenvuoron. Kuvat Arno Öhman.
Joulujuhlassa oli 103 senioria nauttimassa ohjelmasta ja maukkaasta joululounaasta. Kuvat Arno Öhman.
Jämsän seniorit ry:n puheenjohtajana vuonna 2024 aloittaa Reijo Ekman ja varapuheenjohtajana Tuula Kivinen. Kuva Arno Öhman.

Keskiviikkokerho 29.11.2023

Kiitos kotiseutuneuvos Hannu Ahlstedt Jämsän toriympäristön historian kertomisesta keskiviikkokerhossamme. Meitä oli 71 senioria kuuntelemassa mielenkiintoisia asioita sanoin ja kuvin. Kuvat Terttu Toivonen
Saga Seppänen kävi keskiviikkokerhossamme kiittämässä seniorien antamasta 300 euron stipendistä ja kertomassa kuulumisiaan. Kaikkea hyvää Sagalle.
Keskiviikkokerhon lopuksi Pertti Peltola kiitti puheenjohtajaamme Simo Tyynelää upealla kiitospuheellaan. Kiitos meidän kaikkien puolesta ja tsemppiä tuleviin Keski-Suomen piirin puheenjohtajan tehtäviin. Kuvat Terttu Toivonen

Keskiviikkokerho 15.11.2023

Kiitos keskiviikkokerhon esiintyjät Eija Alakangas, Kari Laakso ja Erja Laaksonen. Puheenjohtaja Simo Tyynelä kuvassa Eija Alakankaan kanssa.

Syyskokous 1.11.2023

Syyskokous 1.11.2023, kuvat Pia Weijo

Keskiviikkokerho 18.10.

Kiitos yhteislaulujen säestäjälle, mestaripelimanni Katja Lampiselle ja upeasti laulaville senioreille. Laululistalla oli mm. Kultainen nuoruus, Metsäkukkia, Hopeinen kuu, Auringon alla, Revontulten leikki sekä aluksi Katja soitti meille Pelimannin kyynel -kappaleen. Kuvat Terttu Toivonen

Keskiviikkokerho 4.10.2023

Keskiviikkokerho 20.9.2023, aiheena Omaishoitajuus

Ennen keskiviikkokerhon alkua hallituksen jäsenet pitivät infotilaisuuden uusille jäsenille seurakuntakeskuksessa. Tervetuloa uudet jäsenet! Jäseniä yhdistyksessämme on tällä hetkellä 260.
Meitä oli 74 senioria kuuntelemassa Keskiviikkokerhon aihetta Omaishoitajuus.
Tiina Hellman, omais- ja perhehoidon palveluvastaava Keski-Suomen hyvinvointialue. Tiina kertoi yleisesti omaishoitajuudesta sekä Jämsän tilanteesta tällä hetkellä hyvinvointialueen henkilöstön osalta.
Anne Kumpulainen, sihteeri Jämsän Seudun Omaishoitajat ry:stä kertoi yhdistyksen toiminnasta. Yhdistyksen tavoitteena on parantaa omaishoitajien asemaa sekä antaa tietoa ja ohjausta omaishoitajuuteen liittyvissä asioissa. Tärkein toiminta on omaishoitajien virkistystoiminta.
Reijo Ekman tiedotti Senioriliiton järjestämästä risteilystä, johon järjestetään oma kuljetus Jämsästä satamaan ja takaisin.
Tapio Heinonen kertoi tulevasta ulkomaanmatkasta, joka suuntautuu Etelä-Saksaan ja Liechtensteiniin toukokuussa 2024.
...ja tottakai lopuksi oli arpajaisvoittojen jakoa...
Uusi jäsenemme Arno Öhman harrastaa mm. lintubongausta ja valokuvausta ja hän lähetti "toimitukseen" syyskuun kuvan valkoposkihanhesta, joka muuttaa parasta aikaa etelään.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠==============
Syystoiminta alkoi 6.9.2023

Syystoiminta alkoi seurakuntakeskuksessa 6.9.2023. Meitä oli paikalla kaikkiaan 85 senioria.

Ensin kokoontui Muistinvirkistyskerho Muiske klo 11.30.

Klo 13.00-13.45 kahviteltiin ja jutusteltiin kesän tapahtumista.

Klo 14.00 keskiviikkokerhossa Jämsän kaupungin liikunnanohjaaja Tommi Kuronen kertoi meille senioriliikunnasta.

Tommi veti meille myös taukojumppahetken, jota ajateltiin jatkossa tehtävän joka keskiviikkokerhossa.

Sihteerimme Lea Tapanainen kertoi ajankohtaisista asioista.

Arpajaiset suoritettiin ja onnelliset voittajat saivat hienoja arpajaispalkintoja.

Muistinvirkistyskerho Muiske lähti hienosti käyntiin, paljon oli kerholaisia paikalla.
Jämsän kaupungin liikunnanohjaaja Tommi Kuronen.
Sihteeri Lea Tapanainen kertoi ajankohtaisista asioista.
Keskiviikkokerhossa oli 85 senioria paikalla.