Jäsentapaamiset

Valokuvia vuoden 2020 jäsentapaamisista.

Keskiviikkokerho 8.1.2020: Kirkkoherra Harri Niemelän katsellessa Eija Konkola sytytti kahdeksan kynttilää vuoden 2019 aikana poisnukkuneille senioreille. He olivat: Aimo Mäkijouppila, Timo Keskinen, Liisa Valkama, Ritva Vaheri, Aino Palonen, Mirjami Haapanen, Valto Koskinen ja Antti Vilkki.
Keskiviikkokerho 22.1.2020: Uusi kaupunginjohtaja Hanna Helaste kertoi itsestään ja nykyisen työnsä haasteista, sekä vaikutelmiaan uudesta kotikaupungistaan. Kuulijoita oli ennätykselliset 118 henkeä.
Keskiviikkokerho 22.1.2020: Eija Konkola kiinnittää pronssisen ansiomerkin, joka luovutettiin Aino Martikaiselle.
Keskiviikkokerho 5.2.2020: syksyllä 2019 90 vuotta täyttänyt Veikko Ahvenainen esiintyi puolisonsa Carina Nordlundin kanssa. Senioreita oli kuuntelemassa virtuooseja runsaat 80 henkeä.
Keskiviikkokerho 5.2.2020: Liisa Peltola luki Veikolle kirjoittamansa onnittelurunon 90 vuotiaalle.
Keskiviikkokerho 19.02.2020: Kevätkokouksen jälkeen varatuomari Pertti Peltola kertoi luottamuksesta yhteistyön perustana käyttäen esimerkkeinä historiaa aina Rooman valtakunnan ajoista lähtien.
Keskiviikkokerho 4.3.2020: Ennen Otto Sirenin esitystä kerrottiin uusille jäsenille kahvinjuonnin lomassa yhdistyksen toiminnasta.
Keskiviikkokerho 4.3.2020: Jyki Oy:n toimitusjohtaja Otto Siren kertoi Länkipohjassa toimivan raskaalle liikenteelle perävaunuja valmistavan Jyki Oy:n toinnasta ja tulevaisuuden näkymistä, sekä valotti myös koko konsernin Jyki Groupin toimintaa.
Keskiviikkokerho 9.9.2020: Toimittaja FM Anna Karhila kertoi Jämsän seudun hevoshistoriasta runsain valokuvin ja tarinoin. Hevoshistoriasta on tekeillä kirja. Paikalla oli runsaat 30 senioria. Järjestelyissä oli huomioitu koronasta johtuvat turvavälit yms. seikat.
Keskiviikkokerho 23.9.2020: Suur-Jämsän Sukututkijat ry:n puheenjohtaja Ella Puranen kertoi kokemuksiaan oman sukunsa tutkimisesta.
Suur-Jämsän Sukututkijat ry:n sihteeri Leena Vihmari kertoi yhdistyksen toiminnasta, sekä antoi vinkkejä siitä, miten oman sukunsa tutkimisen voi aloittaa.
Keskiviikkokerho 23.9.2020: Sukututkimuksesta kiinnostuneita senioreita oli paikalla 31.
Keskiviikkokerho 7.10.2020: Kotiseutuneuvos Hannu Ahlstedt kertoi mielenkiintoisia asioita Jämsän kouluhistoriasta. Alhon koulun entisen opettajan Sirkka Lumion todettiin saavuttaneen kunnioitettavan 95 vuoden iän ja häntä onniteltiin laulamalla yhdessä onnittelulaulu.
Keskiviikkokerho 21.10.2020: Ennen sääntömääräistä syyskokousta Jämsän muistiyhdistys ry:n puheenjohtaja Lotta Ahola kertoi muistiyhdistyksen toiminnasta.
Keskiviikkokerho 21.10.2020: Ennen syyskokouksen alkua Reijo Ekman kertoi, että hän ei ole enää käytettävissä piirin puheenjohtajan tehtävään. Reijo kertoi myös piirin ja liiton kuulumisia.
Keskiviikkokerho 21.10.2020: Syyskokouksen puheenjohtajana toimi Olavi Vesanen ja pöytäkirjaa piti sihteerimme Erja Laaksonen.
Keskiviikkokerho 4.11.2020: Toimitusjohtaja Kari Mäkelä Jämsän Seudun Osuuspankista kertoi pankin toiminnasta. Osuuspankki on ns. täyden palvelun pankki, joka tarjoaa asiakkailleen kaikki pankkipalvelut, myös vakuutukset ja kiinteistövälityksen. Asiakkaita pankilla on noin 16.000 ja työntekijöitä kaikkiaan noin 30.
Nina Suominen osuuspankista kertoi mitä kaikkia pankkiasioita voidaan hoitaa älypuhelimella ja tietokoneella pankin konttorissa asioinnin vaihtoehtona.
49 senioria oli kokoontunut kuuntelemaan pankkiasioita.
Keskiviikkokerho 18.11.2020: Musiikinopettaja Maija Keskinen Savonlinnasta kertoi entisistä koululauluista ja laulatti paikallaolleita senioireita.
Keskiviikkokerho 18.11.2020: Paikalle oli uskaltautunut 33 laulutaitoista senioria.