Keskiviikkokerhot kevät 2024

Keskiviikkokerho 10.1.2024

Poisnukkuneiden muistaminen ja kynttilöiden sytyttäminen

Minna Teräväinen, seurakuntapastori puhui tilaisuudessa ja Riitta Ahosen säestyksellä lauloimme muutaman virren.
Kynttilät sytytti uusi jäsenrekisterinhoitajamme ja hallituksen jäsen Pia Weijo.
Meitä oli 72 senioria vuoden ensimmäisessä keskiviikkokerhossa mukana.
Uusi puheenjohtajamme Reijo Ekman pyysi seniorien toiminnasta vastaavia esittäytymään. Kaikkiaan 25 henkilöä tekee arvokasta työtä vastuualueillaan Jämsän seniorit ry:ssä.
Lopuksi Reijo kertoi tulevista tapahtumista ja suunnitelmista.

Minna Teräväinen, seurakuntapastori ja Pia Weijo, jäsenrekisterinhoitaja. Kuvat Arno Öhman.
Vasemmalta: Kari Laakso, arkistonhoitaja ja Äijäklubin vastaava. Tapio Heinonen, taloudenhoitaja ja ulkomaanmatkojen vastaava. Pia Weijo, jäsenrekisterinhoitaja ja hallituksen jäsen. Tuula Kivinen, hallituksen varapuheenjohtaja ja naistenkerhon varahenkilö. Terttu Toivonen, tiedotus, nettisivut ja naistenkerhon vastaava. Veijo Naarajärvi, projektivastaava ja hallituksen jäsen. Ritva Korhonen, teatteri- ja konserttimatkojen vastaava. Lea Tapanainen, halllituksen sihteeri. Simo Tyynelä, kotimaanmatkojen varahenkilö, vesijumpan yhdyshenkilö. Liisa Hyppölä, kotimaanmatkojen vastaava. Kuva Arno Öhman.
Vasemmalta: Reijo Ekman, hallituksen puheenjohtaja, Kari Laakso, arkistonhoitaja ja Äijäklubin vastaava, Pia Weijo hallitus ja jäsenrekisterinhoitaja, Tapio Heinonen, taloudenhoitaja ja ulkomaanmatkojen vastaava, Tuula Kivinen, hallituksen puheenjohtaja ja naistenkerhon varahenkilö, Lea Aaltonen, kahvitusvastaava, Terttu Toivonen, tiedottaja, nettisivuvastaava, naistenkerhon vastaava, Ulla Kilpeläinen, arpajaisvastaava, Eija Heiskanen, kahvitusvastaava, Veijo Naarajärvi, hallitus ja projektivastaava, Paula Laalahti, arpajaisvastaava, Maarit Tervala, kahvitusvastaava, Simo Tyynelä vesijumppayhdyshenkilö, kotimaanmatkojen varahenkilö, Riitta Kiiski, kahvitusvastaava, Liisa Hyppölä, kotimaanmatkojen vastaava, Irma Ekman, muistinvirkistyskerho Muiskeen vastaava, kuntosalikerhon yhdyshenkilö, jäsenrekisterinhoitajan varahenkilö, Maarit Vesanen, muistinvirkistyskerho Muiskeen vastaava. Kuvassa, mutta piilossa olevat Lea Tapanainen, hallituksen sihteeri sekä Ritva Korhonen teatteri- ja konserttimatkojen vastaava. Kuva Arno Öhman.
Valokuvaaja Arno Öhman. Kuvannut Terttu Toivonen.

Keskiviikkokerho 24.1.2024

Keskiviikkokerhossa jaettiin pöytiin jäsenkyselylomake, jonka on laatinut hallituksen varapuheenjohtaja Tuula Kivinen. Kyselylomakkeen voi täyttää myös kotisivun etusivulta.

Ennen keskiviikkokerhoa pidimme infon uusille jäsenille,
jonka jälkeen Toimistovarusteen yrittäjä Jari Uosukainen kertoi yrityksestään ja uusista tuulista matkapuhelin- ja turvallisuuslaitteiden osalta.

Mukava lämminhenkinen tilaisuus hallituksen, kerhonohjaajien ja uusien jäsenten kanssa ja uudet jäsenet esittäytyivät myös kaikille seniorijäsenille keskiviikkokerhossa.

Tervetuloa uudet jäsenet mukaan toimintaamme.
Kiitos Jarille valaisevasta tiedosta nykymenosta tekniikan osalta.

Me Jämsän seniorit ry:n jäsenet saamme Toimistovarusteelta -20% alennuksen tietokoneen perushuollosta.

Lopuksi puheenjohtaja Reijo Ekman kertoi ajankohtaisista asioista ja varapuheenjohtaja kyselylomakkeesta, jonka jälkeen oli arpajaisten vuoro.

Kaikkiaan 83 seniorijäsentä oli paikalla.

Kuvat Arno Öhman.

Jari Uosukainen, Toimistovarusteen yrittäjä
Uudet jäsenet esittäytyivät keskiviikkokerhossa.
Meitä oli 83 senioria kuuntelemassa Jari Uosukaisen yrityksen esittelyä.

Keskiviikkokerho 14.2.2024

Aiheina:
* Puolustusvoimat tänään ja Suomen sotilaspoliittiset sopimukset Erkki Häkkinen, kapteeni (evp.).
* Seurakunnan lapsikuoro Tuike, säestäjänä Tuuli Nurmesviita.
Kuvat: Arno Öhman

Keskiviikkokerho 6.3.2024

Outi Parikka, toimittaja, YLE:n Jämsän aluetoimistosta oli kertomassa meille peräti 96:lle seniorille aluetoimiston uutisia sekä henkilökohtaisia kokemuksia toimittajan uraltaan.

Keskiviikkokerho 20.3.2024

Keskiviikkokerhossa Jämsän seurakuntakeskuksessa oli ennätysmäärä senioreita, eli 106.
Ensin kuulimme Riitta Ahosen soittamana ranskalaisen romantiikan ajan säveltäjän Camille Saint-Saëns kappaleen - Kun äänes kuulin - oopperasta Samson et Dalila.
Seuraavaksi ohjelmassa oli - Seniorin mielen hyvinvointi - josta meille kertoi Maija Savijärvi, psykogeriatrian erikoislääkäri.
Lopuksi puheenjohtaja Reijo Ekman kertoi tulossa olevista tapahtumista, jonka jälkeen oli arpajaiset.

106 senioria paikalla keskiviikkokerhossa 20.3.2024. Kuva Arno Öhman.
Riitta Ahonen, kuva Arno Öhman.

Keskiviikkokerho 10.4.2024

Aiheena: Afganistan rauhanturvaajan silmin, josta meille oli kertomassa Heikki Paavisto kapteeni (evp.).

Kuva: Pia Weijo