Liiton 50-vuotisjuhla Saarijärvellä

Liiton 50-vuotisjuhla: Kolmisenkymmentä Jämsäläistä senioria lähti perjantaina 22.10 klo 10.00 kohti Saarijärveä osallistuakseen piirin, Saarijärven, Karstulan ja Äänekosken paikallisyhdistysten järjestämään kansallisen senioriliiton 50-vuotisjuhlatilaisuuteen.
Koska päivästä muodostuisi pitkä, niin menomatkalla syötiin maittava lounas Muuramen Anoppilassa. Kyytin otettiin myös 4 senioria Muuramesta.
Juhlapaikkana on Saarijärven kaupungintalon Saarijärvi-sali.
Tarjolla oli aluksi leivoskahvit.
Kahvin lomassa oli aikaa tavata tuttuja. Tässä keskustelemassa piirin entinen puheenjohtaja Reijo Ekman ja nykyinen puheenjohtaja Ilkka Niiranen.
Tilaisuuden alkamista odotellessa Saarijärvi-sali alkoi täyttyä osallistujista.
Paikallisen senioriyhdistyksen puheenjohtaja Arja-Leena Peiponen toivotti vieraat tervetulleeksi.
Saarijärven kaupungin tervehdyksen juhlaan toi kaupungin hallintojohtaja.
Monissa kilpailuissa menestynyt harmonikansoittaja Sonja Lampinen esiintyi
Sonja soitti aluksi Paul Norrbackan Onnen päivät ja myöhemmin Kesäillan valssin ja Ellin polkan.
Juhlatilaisuuden juontajana, eli "hämähäkkinä" toimi Reijo Ekman.
Seniorimuisteloita kertoi ensiksi Raimo Veintie Äänekoskelta.
Marja Poikola ja Tellervo Muhonen Karstulasta myös muistelivat menneitä aikoja omassa yhdistyksessään.
Heikki Palola Petäjävedeltä kertoi seniorikokemuksistaan lyhyesti, mutta suomen markasta olisi tiettävästi juttua piisannut.
Karstulan mieskuoro, jo miehen ikään ehtinyt, esitti kappaleet Nouse laulu, Nostalgia ja Maaseutu elää Olli Oikarin johtamana.
Sen varsinaisen juhlapuheen piti Rautalammilta kotoisin oleva, mutta keskisuomalaiseksi itsensä tunteva kansallisen senioriliiton toiminnanjohtaja Maarit Kuikka
Myös tilaisuuden juontaja Reijo Ekman kertoi lopuksi itsestään ja siitä, miten oli senioritoimintaan tullut mukaan. Reijon viesti oli, että kannattaa ehdottomasti osallistua kaikkeen paikallisyhdistyksen toimintaan ja ottaa haasteita vastaan.
Tilaisuus päättyi yhdessä laulettuun Keski-Suomen kotiseutulauluun.