Puheenjohtajan palsta

Jämsän seniorit ry:n puheenjohtaja 2024 Reijo Ekman

25.3.2024 Onnellisten maa

Jo seitsemännen kerran kotimaamme Suomi valittiin maailman onnellisimmaksi maaksi. Valintakriteereitä oli lukuisia, joten ilmeisen totta se on.

Kyllähän monen maailmanmatkaajan ja omasta suustanikin kuulee usein mainittavan, miten hienoa on palata kotimaahan.

Oman varjonsa tähän ajatteluun tuo kotimaassamme lisääntynyt vastakkainasettelu, oman edun tavoittelu, koventunut kielenkäyttö ja maalittaminen.

Onko unohtunut lausahdus ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”?

Uuden hyvinvointialueen palveluiden järjestäminen  aiheuttaa myös paljon epävarmuutta ja kysymyksiä. Varsinkin me jämsäläiset olemme nyt isojen ratkaisujen äärellä.

Toivon meiltä kaikilta viisautta rakentaa sopuisampaa yhteiskuntaa.

Senioritoimintamme vuosi on alkanut suotuisasti. Olemme saaneet jo yli 10 uutta jäsentä yhdistykseemme.

Toteutimme kyselyn jäsenistöllemme, ja saimme kiitettävästi rakentavia ja uusia ehdotuksia toimintamme kehittämiseksi. Osan toteutamme jo syksyn aikaan.

Jäsenistömme koostuu 1920, -30, -40, -50 ja 1960-luvuilla syntyneistä, ja kaikille haluamme tarjota mielenkiintoisia asioita.  Syyskauden 2024 ohjelman  olemme saaneet hallituksessa jo painovalmiiksi. Tokihan muutoksia ja lisäyksiä tulee matkan varrella, mutta 24.04.2024 keskiviikkokerhossa on ohjelma jaettavana.

Meidän yhdistyksessä on yli 20 vastuunkantajaa, joilla toimenkuva on määritelty. Nämä henkilöt tekevät pyyteetöntä työtä meille kaikille.

Meillä on suunnitelmissa uusiakin toimintoja, joten tarvitaan lisää toimijoita.

Pyydän nöyrimmästi, että miettisitte tykönänne, että voisitko juuri sinä antaa panostasi ja osaamistasi yhteisen hyvän eteen.

Ottakaa yhteyttä matalalla kynnyksellä. Pohditaan yhdessä sopivaa ja kiinnostavaa tehtävää.

Muistetaan teemamme ”Elämäniloa ja voimaa!

Onnellisena ja Kiitollisena!

Säkkijärvellä 25.03.2024

Reijo Ekman

1.1.2024 Ajatuksia toimintavuotemme aluksi!

Vuosi on taas kerran vaihtunut. Nyt meillä on edessämme vuosi, johon liittyy paljon epävarmuutta ja huolta. Tiedotusvälineet suoltavat pääasiassa ikäviä uutisia.

Me seniori-ikäiset olemme pitkän elämämme aikana nähneet ja kokeneet paljon erilaisia tilanteita. Tiedostamme, että maailma muuttuu jatkuvasti.

Meillä on paljon hyvää vaalittavaksi ja kehitettäväksi.  Pyritään pitämään ajatuksemme ja toimintamme elämänilon ja toivon radalla.

Tukemme nuoremmille ikäluokille on kullanarvoista ja erittäin tärkeää.

Yhdistyksemme jäsenmäärä on kehittynyt upeasti. Kiitos teille kaikille asiaan vaikuttaneille.

Nyt jäsenmäärämme lähestyy 260:tä ja tästä seuraa kerhoissa usein kuultu kysymys ”kuka hän on?”

Tavoitteena on tulla tutuiksi ja että jokainen tuntisi olonsa mukavaksi tapaamisissamme. Hallituksessa pohditaan eri toimintamalleja, jotta seniorit voisivat jakaa ajatuksiaan ja elämänkokemuksiaan toistensa kanssa. Keskiviikkokerhot ovat tähän tarkoitukseen erittäin sopivia ja ovatkin toimintamme peruspilari.

Osallistutaan reippain, avoimin mielin ja runsaslukuisesti.

Uudet jäsenet ovat tervetulleita toimintaamme mukaan!

Hallitus alkaa nyt heti miettiä tulevan syksyn ohjelmistoa. Tavoitteena on kehitellä monipuolinen jäsenistöä kiinnostava kokonaisuus. Toivomme myös teiltä ehdotuksia ohjelmaan.

Keskiviikkokerhon ilmoittautumispisteessä on esillä
Aloitelaatikko = ruskea kirjekuori, johon voitte laittaa ohjelmatoiveitanne.

Monipuolinen toimintamme vaatii monia vastuunkantajia. Nykyhetkellä n. 20 senioria tekee tätä arvokasta työtä. Kiitollisena ajattelen teitä.

Myös tämä ryhmä elää ja muuttuu, kuten pitääkin, joten tarvitaan yhä uusia toimijoita.

Mieti hetki, mikä vastuutehtävä mahdollisesti kiinnostaisi ja sopisi sinulle ja kerro siitä esim. hallituksen jäsenille.

Kiitollisin ajatuksin toivon meille kaikille onnellista ja toivorikasta vuotta 2024.