Jäsentapaamiset

Valokuvia vuoden 2018 keskiviikkokerhotapaamisista

Keskiviikkokerho 10.1.2018: Poisnukkuneiden muistotilaisuudessa kirkkoherra Pentti Leppänen kertoi mm. siitä, kuinka lähellä elämän nääripäät; kaste ja hautaan siunaaminen ovat toisiaan. Jumala on läsnä kummassakin tilaisuudessa. Vuoden 2017 aikana yhdistyksen jäsenistä siirtyivät ajasta ikuisuuteen Esko Koponen ja Tuomo Jaatila.
Keskiviikkokerho 24.1.2018: Harmonikkavirtuoosi Veikko Ahvenainen esiintyi puolisonsa Carina Nordlundin kanssa teemalla sotilaspoika. Porilaisten marssin jälkeen kuulimme mm. kappaleet Äänisen aallot, veteraanin iltahuuto ja jääkärien marssi. Ennen yhteislaulettua maamme-laulua kuulimme vielä Finlandia-hymnin sovitettuna kahdelle harmonikalle.
Keskiviikkokerho 7.2.2018: Elina Koivumäki ja Jani Huotari Jämsän muistiyhdistys ry:stä kertoivat aivoterveydestä ja muistista "nyt mun päässä ei raksuta" projektin tiimoilta. Hyviä asioita muistiterveyden säilyttämiseksi ovat liikunta, terveelliset ravintotottumukset, hyvin nukutut yöt ja hyvät sosiaaliset suhteet. Kuulijoita oli paikalla runsaat 100 henkeä.
Keskiviikkokerho 21.2.2018: Jämsän musiikkiopiston ja työväenopiston kanteleyhtyeet esiintyivät. Kuulimme mm. kappaleet ulkona sataa, lapin äidin kehtolaulu ja Konevitsan kirkonkellot. Myös Kimmellys-yhtyeen oma sävellys taikametsä kuultiin.
Keskiviikkokerho 21.2.2018: Sääntömääräisen kevätkokouksen puhetta johti Pertti Peltola ja sihteerinä toimi Sirpa Tiiri-Salonen.
Keskiviikkokerho 21.2.2018: Puheenjohtaja Reijo Ekman luovutti Riitta Ahoselle liiton pöytästandaarin kiitokseksi pitkäaikaisesta yhteislaulujen yms. säestyksestä yhdistyksen tilaisuuksissa.
Keskiviikkokerho 7.3.2018: Elonen Oy:n toimitusjohtaja Jari Elonen kertoi eloisasti Elonen Oy:n toiminnasta ja tulevaisuuden haasteista.
Keskiviikko 28.3.2018: Hiljaisen viikon hartaustilaisuus Koskenpään kirkossa.
Keskiviikko 28.3.2018: Hartaustilaisuuden jälkeen lounaalla Rantapirtillä. Osallistujia oli noin 70 henkeä.
Keskiviikkokerho 11.4.2018: FM Janne Mäkinen Tampereen yliopiston normaalikoulusta esitelmöi hyvän kerronnan merkityksestä historianopetuksessa ja opettajakolutuksen tilanteesta.
Keskiviikkokerho 25.4.2018: Kirurgi Martti Laukkanen ja diakonissa Laila Laukkanen kertoivat työstään seniorilähettiläinä Tansaniassa.
Keskiviikkokerho 12.9.2018: Hallintoylilääkäri Matias Lahti kertoi ajankohtaisia asioita SOTE-uudistuksesta ja sen vaikutuksista Jämsässä. Matias osoittautui myös erittäin taitavaksi viulistiksi ja lopuksi saimme kuulla kaikkien mielet herkistäneen Konsta Jylhän sävellyksen vaiennut viulu.
Keskiviikkokerho 26.9.2018: Asianajaja/varatuomari Pekka Koivisto kertoi edunvalvonta- ja valtuuttamisasioista senioreille, joita oli paikalla ennätykselliset 109 henkeä.
Keskiviikkokerho 10.10.2018: Kehitystyöaktiivi Viola Wallenius kertoi lastenkotihankkeesta Keniaan ja toimi myös arpajaisten onnettarena.
keskiviikkokerho 24.10.2018: Sääntömääräisen syyskokouksen jälkeen meille esiintyivät Liisa Valkama viulu ja Marko Kupari piano.
Keskiviikkokerho 7.11.2018: Vapaapääsy-yhtye esiintyi. Kuulimme kansanlaulujen lisäksi mm. kappaleet La Paloma ja Sataman Valot. Soittajien taitava musisointi ja laulu loivat lämpöisen tunnelman saliin, niin että sitä tavanomaista puheensorinaa ei esitysten aikana tällä kertaa kuultu.